fredag 2 januari 2009

my corner

Idag har varit en bra dag faktiskt. Jag vaknade med världens ångest och kände mest att jag bara ville gå och lägga mig igen och dra täcket över huvudet och gråta. Solen sken utanför fönstret, men vad gjorde det. Allt kändes bara grått, tråkigt och jag kände mig sådär ensam som jag känner alltför ofta. Mitt största problem. Jag hatar ensamheten, den är min största ovän. Men så kom jag att tänka på att det blir faktiskt bara vad man gör de till och idag är en utav dagarna på min semester och det känns ju riktigt som waist of time att inte gör det till en bra dag då. Så jag tänkte efter en extra gång och kom att tänka på det som en väldigt klok person ofta säger till mig. "Don't put yourself in the corner", vilket är helt rätt. Att tycka synd om sig själv gör inte att något blir bättre. Efter en långpromenad, en härlig sen lunch och ett besök i en mycket fin lägenhet så kändes allt mycket bättre och jag är mycket gladare. Vad jag gör resten av dagen spelar inte lika stor roll längre, eftersom jag redan har haft en mycket bra dag.

Inga kommentarer: