fredag 17 oktober 2008

En slösa

När man var mindre diskuterade man om man var en spara eller slösa. Jag är definitivt en slösa-person. Kan inte hålla i mina pengar. Älskar ytliga saker! Saker som kan förändra en, saker som kan göra en glad och på bra humör. Kan faktiskt skämmas över att ytliga saker faktsikt är så pass viktigt för mig. Blir glad av att omges av fina saker. Att köpa nya kläder kan skapa en slags glädje och välbefinnande. Att se bra ut och trivas i det man har på sig kan skapa en slags trygghet. För mig är dessa delar mycket viktiga. Det är helt enkelt en strävan efter ett tillstånd av välbefinnande som jag föröker uppnå. Kanske dock inte är rätt väg, men på något sätt trivs jag med att omges och tänka på ytliga saker. Det är en del av mig vilket ibland kan få mig at stanna upp och tänka till. Är jag onormal, är jag konstig? Eller är det en väg som passar mig att gå för att hitta mig själv?

Inga kommentarer: